tisdag 22 januari 2008

Sjukdomar i familjen Sjöström-Lund!


UR AFTONBLADET:
"Om man är täppt tar man iskallt vatten och stoppar fötterna i det, då sväller man av näsan nästan lika effektivt som avsvällande nässprej. Köldchocken frisätter stora mängder noradrenalin, som är det ämne som kroppen producerar för att svälla av slemhinnan i näsan."

Detta skulle Peter prova då han redan provat allt annat mot hans envisa nästäppa som han haft sedan snart ett år tillbaka. Men han satt inte länge i det badet med fötterna kan jag lova. ISKALLT!!!!
Jag skrattade så tårarna sprutade när jag såg honom sittandes på tvättmaskinen i pyjamasbyxor och med fötterna i tvätthon.

Det har varit mycket sjukdomar i vår lilla familj nu. Ryggont, förkylningar, migrän, huvudvärk, nästäppa, ingen smak och lukt, mm, mm
Är det inget av detta så är vi ständigt sjuka i huvudet här hemma, så hela tiden är det något.

Tur att vi har roligt iallafall, för det kan jag lova er att vi har i vår lilla familj. Kan man ha annat med en sådan ful papps?! Haha!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ni är ju för roliga....fin bild på Peter...

Anonym sa...

Ja det var en riktigt ful papps .-)
JAG ÄLSKAR ATT LÄSA DITT BLOGG KRAM

Anonym sa...

JAG SOM VAR ANONYM VISSTE INTE HUR MAN GJORDE VIRVOLI

Anonym sa...

Mongopapps är vad han är, mest nyfiken på om hans alla sjukdomar försvann av att sticka fötterna i kallt vatten. hahahaha Har ni blivit värsta gourmeterna? tycker din blogg blivit en matblogg nästan. Puss