söndag 27 januari 2008

Kärt återseende!

Helgen har varit bra. I fredags var syster och Oliver hos mig och vi åt kebab och kollade på let's dance. Peter var på hockey och Johan var i stockholm, så vi hade en mysig systeryster-kväll.

I lördags hämtade mamma mig kl 09.00 och vi åkte iväg för att träffa min mormor och morfar. Jag har inte träffat dem sedan i somras, så det var underbart att få träffa dem igen.
Visst är de gamla och trötta, men de sken verkligen upp när mamma och jag kom!

Morfar har alltid varit min stora idol och bästa kompis. Vi har alltid haft något speciellt mellan oss. Han lekte mycket med mig när jag var liten, han låg på golvet och jag matade honom med lera. Han berättade massa påhittade historier om Rambambulum och kossan Mura och hennes kalv Mira. Han har alltid lekt med oss barnbarn och ordnat skattjakter och silverforsar. Han har alltid haft sinne för humor och humorn fanns i honom fortfarande, 93 år!!!
Mormor och jag pratade massa minnen och skrattade ihop, mormors glada häxskratt som klingar så härligt så man bara inte kan låta bli att skratta med!
Ja, det var verkligen ett kärt återseende!

Senare på kvällen var vi på O'Learys med A och J och tog en öl/cider, åt och kollade på ett liveband, jätte duktiga! Super trevligt!

Idag har Peter och jag varit ute och söndagsåkt, sedan åkte vi till Virva och Tage och fick mat och kaffe och kolatårta med glass, mums!
Ikväll har Peter och jag sett en film på projjen och bara latat oss.

En bra helg med andra ord!

Inga kommentarer: