måndag 28 januari 2008

Mekarkungen och Mulle-Meck i vardagsrummet!

Idag var det dax för en grundlig undersökning av dynamon på min cykel. Min alldeles egen verktygslåda åkte fram. Jag har faktiskt en egen verktygslåda som jag fick av min pappa då jag flyttade hemifrån.
Peter, som är mekaniker, har en megastor verktygslåda men föredrar ändå min lilla verktygslåda bara för att hans står längst in i garderoben under all fiskeutrustning och övrig skit!!
Min verktygslåda däremot är bra tillgänglig, så det blir oftast den som åker fram då något ska lagas. Mulle-Meck, kallar Peter mig, för jag ska alltid limma och laga på allt trasigt tio gånger innan jag köper något nytt!
Ekonomiskt anser jag, snålt anser Peter!

Iallafall så gick det inte alls bra, bara burnmärken i parketten, så jag ringde min pappa och sa att jag ville flytta hem till honom igen och beklagade mig över att Peter inte kunde laga eländet och att han sagt att jag får gå till en verkstad själv nu, för han orkar inte och kan inte laga den mer nu.
Men jag fick inget medhåll av pappa, han bara skrattade och sa att jag faktiskt får gå till en verkstad, att jag förmodligen har en garanti.
Jag ringde Maxi där jag köpt förbannelsen. De sa att jag har 2 års garanti på den, så jag kan lämna in den på deras cykelverkstad så står de för kostnaden!
Jaa, nu har jag fixat och ordnat alldeles själv igen! Jag behöver ingen karl har jag märkt.
I morgon ska jag in och härja till mig en ny dynamo gratis!
Mulles verktygslåda!
Burnmärke i parketten :) Det går vildt till!

Mulle-Meck fixar och trixar!


Mekarkungen i kallingar!



1 kommentar:

Anonym sa...

Är han dum ,den fulingen???Du får flytta hem till svärmor då.-)