fredag 25 januari 2008

Pms and the city!

I onsdags var jag och brudarna på Lilla puben och tog ett glas vin. Vi är ett gäng brudar som träffas en gång i veckan på ett fik, en krog eller en restaurang och fikar, dricker ett glas vin, äter gott och pratar snicksnackisar. En trevlig liten ny tradition i vardagen.

Vi kom in på ämnet PMS, om hur galen man kan bli vid dessa tider i månaden.
PMS-häxa, Mens-monster, ja kärt barn, vi har många namn.
Vi diskuterade om hurvida det är ok att skälla och gorma på våra pojkvänner, eller om man ska skärpa sig, men vi tyckte att den veckan är det faktiskt helt ok att slåss och skrika och kasta saker!
"Lite stryk ska de väl tåla" menade M. Haha!!.....Du är inte klok Madicken!

Kom också fram till att man inte ska jobba på en söndag för det har Gud sagt!!! Söndagar är till för bakfyllor och lök i soffan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inget vin blev det för mig, men snart så.. PMS däremot har jag haft mer än nog av den här veckan, blir så irriterad och lipig. Sen har jag ju klart ingen pojkvän att ta ut det på, men mamma funkar minst lika bra! Det mest störande under veckan har varit att hon inte hör vad jag säger, så när jag blir tvungen att upprepa mig SKRIKER jag.. Haha

En riktig bakfylle-söndag tror jag inte att du har upplevt på mkt länge, men det ska jag snart se till att du får göra.. Tänker nämligen tvinga med dig ut inom en väldigt snar framtid, vare sig du vill eller inte ;)

Ha en mysig helg, hälsa Peter!

Kramis