fredag 25 januari 2008

Konsten att ställa till en scen!

Jag är så vansinnigt sugen på att ställa till en smärre liten scen, det var ett tag sedan!
Kalla mig dum, men ibland är det bra att få ur sig små aggressioner.

En gång blev det på en tant på stan som mumlade något om att man minsann inte får cykla på gågator, en annan gång var det på Ikea då jag trissade Virva att kräva tillbaka sina 6 kr som de snuvat henne på, och igår munhöggs jag med en dam som inte kunde ge sig angående ett pris.
Jag får alltid sista ordet! Såklart, annars har man ju totalt misslyckat med sin lilla scen.

Så hur gör man då?
Jo, först och främst måste man hitta något att störa sig på. När man gjort det retar man upp sig till max, funderar ut vem som är den skyldige och går till attack!!!!

Jag vet, det är vansinne, men ibland kan jag inte låta bli att bara njuuuuuuta av det.
Vad fasen, man är ju inte mer än en människa, ellerhur!?

Glömmer aldrig då jag stormar in mitt i natten i en studentkorridor och frågar om det inte är på tiden att sänka ljudet på stereon, klockan 04.00 på morgonen!?
En kaxig snorvalp flinar bara, och säjer:
- Akta så du inte börjar lipa också! ,
Varpå jag får spelet och skriker:
-Hördu du, sänker du inte stereon så ringer jag polisen, så får vi se vem som börjar lipa!!

Haha, fy fan vad B.
De bara garvade och sänkte sedan volymen. Jag stormade ut där ifrån arg som ett stucket bi och efter fem minuter dunkade det på i väggarna igen.
Den gången kan jag ärligt säja att jag totalt misslyckades.

Tur att det inte händer så ofta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

KAKIZ ...DU ÄR MIN STORA IDOL :-)

Anonym sa...

Åhh gumman, har förstått att jag precis är på väg att flytta in i ett hus som det bor en massa studenter i.. Snart får jag samma helvete som dig. Tror jag kommer döda, på fullaste allvar! :)