onsdag 5 augusti 2009

Tisdag på stan.

Igår tog jag och Peter vagnen och promenerade in till stan. Vi gick en runda förbi Erikshjälpen där jag fyndade ett nytt bäddset till vagnen för bara 20 kr.
Sedan gick vi förbi mitt jobb bageriet och hälsade på. Alva sov som vanligt. Det var roligt att få träffa arbetskamraterna en stund igen.

Vidare gick vi till 4-kök och åt lunch. Jag tog en kycklingsallad, salladsbegär som jag har.
Sedan gick jag upp på Vila och fyndade två par leggings. Ett par ljusblå jeansleggings för 100 kr och ett par lilablommiga för 50 kr. Jag blir så nöjd när jag gör små klippp och fynd!!! Då kan ju to m en fattig mamma få shoppa lite ju :)
Sedan gick jag förbi Gerdas kaffe-och-tehandel och köpte irishcreamkaffe.

När vi var klara på stan gick vi hem till Johanna och Robin en runda för matning och kaffepaus.
Vi skickade iväg lite fotografier via nätet för framkallning och sedan åkte jag och Peter till Giraffen köpcentrum och kollade in butikerna.

På kvällen var vi hembjudna till Sara, Johan och lilla Belle. De bjöd på en underbar middag; pasta, fläskfilé och gorgonzolasås med en grönsallad till. Oj, oj, oj så himla gott och smaskigt det var! Våra bebisar fyller ju 1 månad idag och imorgon. Det skiljer ju bara en dag mellan Belle och Alva. Vi hade en jättetrevlig kväll, och inatt hoppade Alven över maten igen så nu har man fått sova ut ytterligare en natt!!! Hurra!!

Visst är Alva fin i sin svampdräckt som hon fått av farmor Virva och farfar Tage!

Klädfynd från Vila och kaffe från Gerdas.

Bäddsetfynd från Erikshjälpen.

Belle och Alva vilar i soffan.

3 kommentarer:

johanna sa...

så söta små bebbar. fusk kan inte vår bebb också hoppa över maten, ne då hon ska smaska i sig sin grädde var fjärde timma hon!

Anonym sa...

MEN SÅ SÖÖÖÖÖÖÖÖTA DOM ÄR ALVEN OCH ALVENS KOMPISS :-) VIRVA

sara sa...

Hohoh..ja undrar vad det hade blivit då om man hade blandat en bredsättrabo o en babian...hoho;) Tur att vi aldrig får veta det :) Tack för senast, mkt trevligt! Ja det hoppas jag att dom kommer att få! KRAM