fredag 28 augusti 2009

Fredagsmys med Alven.

Peter hade ledigt från jobbet idag och jag hade blivit lovad en sovmorgon denna helgen, så han fick välja vilken dag han skulle ta "nattpasset" på.
Han valde inatt, så jag fick sovmorgon idag, skönt!!!
Alva somnade dock sent igår, så hon vaknade inte förrän klockan 06.00 första gången, så det blev inte så supertidigt för Peter att gå upp och mata vår lilla älsklings-Alv.
Nästa gång vaknade hon vid klockan 08.30 och då var jag utvilad och tog henne, så att Peter fick sova. Han har avdelningsfest på jobbet ikväll och begav sig hemmifrån redan klockan 13.30 för att förbereda inför festen som han och några andra avdelningschefer håller i.

Alva och jag tog då en promenad till faster-Fia och busade lite, sedan gick vi hemmåt igen, köpte med oss lite mat, hyrde film och hade fredagsmys.
Först åt vi och sedan badade jag Alva och busade med henne. Därefter satte vi på jamasen och satte oss i soffan och kurade i regnet.
Alva somnade på fällen i soffan medan jag tittade på en Wallanderfilm " Tjuven" och åt glass :)
Skönt med en lugn fredagskväll med det bästa sällskapet man kan få!!!
Nämnligen med en underbar Alving!!!!!
<3<3<3

Inga kommentarer: