torsdag 13 augusti 2009

Gårdagen.

Alvas och min oplanerade dag bestod sedan av en långpromenad, en runda på stan med lite shopping, en fika hos faster Fia med fotografering och present och på kvällen åkte jag och Alva hem till mormor Sonja och Morfar Jan och hälsade på. Alva gallskrek när hon skulle få mat där, har aldrig sett henne så arg och ledsen, men tillslut fick jag henne lugn och hon åt.
I bilen hem kom ett nytt skrikanfall men hon blev tyst när jag klappade henne på huvudet. Väl hemma var hon sedan hur lugn och tyst som helst och somnade gott hos pappa-Peter i sängen. När jag gick och la mig lite senare, la jag Alva i sin säng och hon sov som en stock fram till klockan 02.00. Då fick hon mat och sedan sov vi fram till klockan 06.00. Tur var väl det att vi vaknade då, för Peter hade glömt att ställa klockan för att gå upp och gå till jobbet. Tur att Alva väckte pappa!!!!!
Efter att ha blivit fotograferad hos faster blir man trött och då är det gott att snutta på örat på kossaskallran.
Alva fick fina strumpor av faster och faster berättade för Alva att det nu är inne att ha udda strumpor på sig. Så nu ska Alva bli en innetjej :)

Jag köpte ett par vita tygskor på HM för 129 kr.
Alva fick en ny sommarklänning för 29,50 kr på rean från HM.

Jag hittade även den här söta tröjan till mig för bara 99 kr från HM.

Alva sitter bak i bilen i sin bilbarnstol och då är det svårt för mig som kör att se vad hon gör. Då är Johannas metod, kameran, ett bra hjälpmedel. Så här såg hon ut igår när jag slängde bak handen och fotade henne för att sedan kunna titta på kameran vad hon gjorde (glo ut genom fönstret) :)
Smart Johanna!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

eva sa...

du vet att det finns spegel va?
många köper ån sån stor handspegel och hänger så man ser bebisen i... eller lite dyrare såna som finns på typ babyproffsen

Carro sa...

ok..men måste ändå fråga..HUR mycket KAN en bebis fastspänd i en barnstol hitta på?? Sova? Skrika? Sitta och vara tyst??