söndag 9 augusti 2009

Sola, Kalmar stadsfest och Slottsparken.

I torsdags åkte jag, Peter, Alva, Fia, Roy, Tyra, Robin, Johanna, Bebban, Nettan, Oliver och Melina till stranden och solade och vet ni vad?!!!.....
......Jag kunde ligga på MAGE!!!
Jag har under hela min graviditet klagat över att jag inte kan sova eller ligga på mage och att så fort bebisen är ute så skulle jag kasta mig på mage i sängen. Men nu blev det ju dock inte så. Jag blev ju snittad och kunde inte alls ligga på mage när bebisen var ute. Men nu ÄNTLIGEN kan jag göra det igen!!!

Efter strandbesöket åkte vi in till stan och åt på Thairestaurangen på Storgatan och så gick vi ner till gästhamnen och åt glass. Alva fick en rolig blomma av moster Nettis som prasslar och som man kan fästa på vagnen. Tack snälla moster!

Därefter gick vi ner till Slottsparken där våra vänner satt och drack vin och öl i solen.

(Faster Fia byter blöja på Bebban, lånad bild från Johannas blogg.)


Oliver fick prova på att hoppa in i en av bollarna och flyta omkring i vattnet.
Peter bjöd. Det kostade 50 kr för 7 minuter.


Det var inte helt lätt att ställa sig upp i bollen.

Senare på kvällen gick jag, Peter och Alva hem till Sara, Johan och Belle och matade bebisarna, sedan tog vi en runda ner på stan för att kolla in vimlet på Rix FM-festivalen. Jag tog en korv med bröd, sedan gick vi hem.

Inga kommentarer: