söndag 16 augusti 2009

Helgens sysslor.

En vecka har gått och Alva och jag har varit ensamma hemma medan Peter har jobbat.
Jag var lite "nervös" över att vara hemma ensam med en bebis, men det har ju gått hur bra som helst. Vi har haft en jättebra vecka trots att man inte kommer utanför dörren före klockan 13.00 :)

I fredags började vi dagen med ett bad. Alva sitter i sin badstol och bara glor när jag plaskar vatten på henne. Badstolen som jag köpte på Blocket är verkligen superbra!


Efter badet klädde jag Alva och sedan somnade hon till en stund. Då passade jag på att ringa runt lite bland kyrkoförsamlingarna omkring vår stua och höra mig för lite om dop.
Peter slutade tidigare i fredags och vi packade in oss i bilen och åkte till stua för att sova där en natt. Vi tog en promenad ner till bryggan och drog ett par kast med kastspöet, sedan gick vi tillbaka till stua och grillade och tände ljus. Alva satt med massa gosiga filtar om sig i mitt knä och bara kikade runt, sedan somnade hon gott.

(Vi har fått en spegel till bilen av min snälla mamma, så att vi kan se Alva där bak, tack!!!)

(Det gamla mjöltråget, Alvas säng i stua!)

I lördags tog vi det lugnt och plockade lite i stua, sedan packade vi in oss i bilen och åkte tillbaka hem till Kalmar igen. Vi tog en tur förbi Jysk och Jula, sedan åkte vi hem och möttes av ett dött internet, så hela lördagskvällen bestod av att försöka lösa mysteriet. Vi fick tillslut ta hjälp av Robin som löste allt åt oss, tack snälla Robin!!! Johanna, Bebban och Alva lekte med Alvas saker, medan jag fixade kvällsmat.

Sedan åt vi tacos och pratade strunt.

Inga kommentarer: