onsdag 19 augusti 2009

8% hjärnkapacitet försvinner när man är gravid.

Jo, tack jag har märkt det. Inte för att jag hade så mycket till hjärna innan, men den lilla hjärna jag hade är nog som bortblåst nu. Jag är helt förvirrad (som flugan i hissen), glömmer bort ord och vad saker och ting heter och kan inte uttrycka mig i tal längre (därför bloggar jag). Peter har typ slutat att lyssna på mig. Han säger att jag pratar så mycket strunt att han måste sålla bort mycket av det jag säger. (Synd bara att han mest sållar bort allt vettigt jag faktiskt har att komma med.)
Men jag har ju inte tappat lika mycket hjärnkapacitet som en med större hjärna då måste ha gjort. 8% är alltid 8% men har man inte så mycket hjärna innan, så försvinner ju ändå inte en så stor del som på en med mycket mer hjärna......Haha!!!
Smart va?!........ eller???? Skitsamma!

Jag får ofta höra att jag pratar mycket och att jag sällan är tyst.
Men med Alva saknar jag ord. Jag försöker prata med henne mycket, men jag vet inte vad jag ska prata om. Det är sällan det händer.... att jag inte vet vad jag ska säga :)
Nu har vi gått igenom sminktips, kläder och idag visade jag hur en dammsugare fungerar.
Jag var dock noga med att redogöra för henne att hon ska lära sin framtida kille att använda den mer än hon!!!!!!!!

2 kommentarer:

sara sa...

haha,du e för rolig du gumman. Alltid lika kul o läsa din blogg,bara älskar dina inlägg:) Måste ses snart vännen så att vore bebisar kan prata m varandra ist:) så kan vi prata m varandra,för dom v som ja inte har lukas så har ja samma problem,vet lixom inte va ja ska prata m belle om hela dagarna:/

Faster Fia sa...

Jag tror det var fel på dina uppgifter i ditt inlägg, jag har 8% kvar av min hjärnkapacitet....