söndag 16 augusti 2009

Haha!!!

Idag lurade jag klockan!
Jag gick upp vid 06.00 när Alva vaknade, gav henne mat, lekte med henne, hon somnade sedan om och då gick jag INTE och la mig själv igen som jag brukar göra då hon har somnat om.
Istället stannade jag kvar uppe, pumpade, åt frukost, fixade i ordning mig och poff så var allt färdig redan klockan 09.30 istället för vid 13.00!!!!
Haha!!! (Man får liksom passa på medan vilddjuret sover).

Nu är det bara Alva som ska tvättas och kläs, men det gör jag när hon vaknar!
Kanske är det så jag ska göra i fortsättningen för att hinna med allt på morgonen.
Sova får jag göra i ett annat liv.

(Fast inatt slapp jag ju att gå upp eftersom att Alva sov fram till 06.00. Hon somnade dock sent igår eftersom att hon inte kom till ro riktigt.
Hon hade en ny skrikkväll igår. Hon hade fått mat, ny blöja, uppmärksamhet, men hon bara skrek och skrek. Ingenting hjälpte förrän vi gav henne ännu mer mat, då blev hon tyst direkt.
Så BVC,s rekommendationer om att ge henne lite mindre mat, för att de tycker att hon får för mycket, skiter jag nu i! Vill Alva ha mer mat än rekommenderat 150 ml så får hon det, BASTA!
Hon är en stor tjej och behöver kanske mer mat.)

3 kommentarer:

Helena sa...

Självklart ska lillan ha mat! :) Vad gör man när dom skriker av hunger annars. De tycker nog att Ebba får mkt mat m, för de påpekar hennes vikt ofta tycker jag. Men det skiter jag i! ;)

Nettis sa...

Bra Akiz!! Bara skit i dem!! Klart att Alva ska få äta sig mätt. Tänk dig själv att få gå hungrig..... Usch för att vara hungrig!!

Fia sa...

ge ungen mat, det innebär liksom inte att hon kommer bli överviktig som vuxen. herregud MVC!!!!
Vet inte om du lurade klockan, känns mer som mamman blev lurad på sömn, men jag vet inte.... :) va faaaan, skit i mig!