onsdag 12 augusti 2009

Lugn dag.

Idag har jag och Alva tagit oss en riktigt slappardag. Vi sov länge och sedan åt vi frukost, först Alva sedan jag. Alva har myst i saccosäcken också, den var bra!!!
Sedan tog jag med Alva till badrummet, hon låg på sin filt under babygymet medan jag sminkade mig och jag pratade med henne hela tiden för att hon inte skulle gny, uttråkad som hon är ibland. Det är svårt att prata med en bebis, man vet inte riktigt vad man ska säga, så jag gav henne massa sminktips. Visade henne mitt ID-puder och förklarade hela tiden hur man sminkar sig.
Pratade mascara, eyeliner och hårprodukter. Alva lyssnade med stora öron och tittade på mig med sina pliriga ögon. Nu kan hon allt om skönhet :)
Imorgon ska jag lära henne allt om kläder, fast det är nog bättre att faster gör det, hon är mycket bättre på det där!

Har just pratat med pappa-Peter och jag tror nog att han är riktigt avis på oss som få vara hemma och mysa medan han drar in pengar till mat åt grisarna.
Nu ska jag ta en runda med vagnen, bara strosa omkring utan mål, bara gå och se vart vi hamnar. Idag ska jag inte planera någonting, bara vara och det ska bli såååå skönt!!!

Hej så länge!

1 kommentar:

Nettis_75 sa...

Åh vilken härlig dag du har haft gumman! Såna dagar är de bästa, när man inte har några planer. Jag hade också en sån idag. Såååå skönt!!!
Tack för att du var så snäll och lämnade min mobiltelefon!!!! Älskar dig!!!