fredag 14 augusti 2009

Mera REA och så lite biomys!

Igår var syster och Johanna hos mig och Alva med sina bebisar. Vi drack kaffe och åt lunch tillsammans, kroppkakor med lingon och smör. Bebisarna låg på filtar på golvet och jollrade och vi lekte med dem och bytte bebisar en stund :)

På eftermiddagen tog vi vagnarna och gick in till stan en runda. Vi fyndade mjukisdjur på Åhlens, de hade 30% på alla reasaker. Alva fick en virkad nalle och en mjukisskallra, båda för 61,50 kr.
På Kappahl hittade jag små söta sandaler för reapriset 29,50 kr och så var det 1/2 priset på det, så Bebban fick ett par sandaler av mig hon också, båda paren för 29,50 kr alltså!

Alva med sina nya mjukisdjur och sina söta sandaler.

Alva fick en present av Johanna och Bebban också, små söta strumpor med rosetter på. Tack så mycket!!!
På kvällen lämnade vi Alva hos sin farmor och farfar, för jag och Peter skulle få lite BF och gå på bio. Vi såg "Sommaren med Göran" och jag skrattade så jag grät flera gånger.
Jag tyckte filmen var hur bra och rolig som helst!!!

Alva hade i stort sätt bara sovit hos sin farmor och farfar, så det hade gått så bra så.
Det var skönt och mysigt att få göra något själva jag och Peter, men självklart så saknar vi vår lilla Alving så fort vi stängt dörren bakom oss :)
Idag ska jag försöka hinna med att kolla lite kyrkor inför Alvas dop som vi planerar att ha någon gång i september. Det är bara så konstigt, att hur tidigt jag än går upp och förbereder och planerar så blir jag aldrig färdig. Det är 1000 grejer som ska göras när man har en liten bebis.
Särskillt eftersom jag inte ammar längre, (eftersom vår lilla primadonna vägrar att ta mitt bröst efter flaskmatningarna med ersättning då de ville att hon skulle öka i vikt), så tar ju allt dubbelt så lång tid. Jag måste pumpa ut mjölken ur mina bröst också och det tar ju sin lilla tid.
Alva ska tvättas, bytas på, kläs och matas, jag ska fixas, äta frukost, plocka lite och leka med min bebis och det är svårt att hinna med allt, så oftast är vi inte klara här hemma förrän efter klockan 13.o0 om dagarna.
Ikväll ska vi till stua med vår lilla familj. Peter slutar nog lite tidigare idag.
Nä, nu ska jag pumpa! *Suck*

1 kommentar:

johanna sa...

va söööt hon är er stumpa. å så himla fin i sina nya skokko!