tisdag 6 oktober 2009

Ny vagn.

Nu har jag äntligen hittat en vagn som jag trivs med.
En Briovagn-06. Den är kanske inte världens snyggaste, men den är nog så praktisk.

Den förra vagnen vi hade, Emmaljunga cerox, var det alldeles för många fel på.
Den var tung, korgen under var för liten och trång, jag kunde aldrig gå och handla med den vagnen för det fanns inte utrymme att lägga kassarna i och heller inga krokar.
Det var en mjuklift i den förra vagnen som Alva nästan kunde kasa sig ur eftersom att hon krumbuktar sig så mycket. Livsfarligt ju!
Den nya vagnen har en hårdlift som är oanvänd. Hon som hade vagnen hade användt mjukliften. Det var ju först och främst en hårdlift som jag var ute efter, men också en vagn med fjädring, luftgummidäck, stor förvaringskorg och det skulle vara en kombivagn (dvs liggvagn och sittvagn i ett).

Vagnen har legat länge på Blocket för att hon satte ut den för 3000 kr från början. Därefter sänkte hon den till 2000 kr och jag prutade ner den till 1300. Jag kan göra affärer jag ;)
Nu ska vi sälja vår Emmaljungavagn och då hoppas jag ju på att få de pengarna tillbaka igen.
Så då har vi liksom bara bytt vagn och fått en bättre!

Igår provkörde jag vagnen in till stan. Oj, oj, oj, oj, vilken skillnad!!
Allt gick mycket smidigare. Allt jag tidigare hade stört mig på fanns inte längre!!!
Jag kvittrade mig igenom hela dagen, så glad över att ha en vagn som inte jävlas med mig och jag kunde to m ha kassarna under vagnen utan att riva sönder dem! Alva sov som en stock i vagnen och stortrivdes. Nu kan hon krumbukta sig bäst hon vill!

Bästa köpet jag gjort på länge. Synd bara att vi inte bytte vagn tidigare!

Inga kommentarer: