onsdag 7 oktober 2009

ALVedon!

Efter att ha sovit från och till i nästan tre timmar, vaknade lilla Alva och var jätteledsen.
Hon var alldeles het, så jag gav henne lite flytande alvedon och så fick hon lite mat och 20 minuter senare var hon nästan som vanligt igen.
Hon gav mig ett jätteleende och så började hon att prata och jollra igen och leka med sina saker i babygymmet.
Då kände man igen sin lilla Alv igen!

Usch, det var inte alls roligt att se sin älskade lilla dotter må så dåligt som hon har gjort idag.
Men nu har hon somnat igen lugnt och stilla och jag hoppas att natten blir lugn och att hon inte får mer feber.
Nästa gång kommer jag att ge henne alvedon direkt när vi kommer hem i förebyggande syfte.
Tack ALVedon, för att du gav mig tillbaka min Alving igen!

2 kommentarer:

johanna sa...

haha, alva finns ju med i varenda ord ju haha va roligt!

fru olin sa...

HAha
jag skrattar hALVt ihjäl mig åt dina små ordvitsar..