torsdag 15 oktober 2009

Mammashopping.

De senaste dagarna har det blivit lite mammashopping för min del.
Jag köper ju nästan bara saker till Alva nu för tiden, men nu har jag unnat mig själv lite saker som skor, jacka och lite smått och gott. Jag hittade en lila scarf på Vila för 50 kr och så köpte jag mig två par benvärmare på Lindex och ett par vita pärlörhängen på Kappahl.

Idag tog jag bilen över till Ölandsköpstad och hittade ett par lila leggings till mig (mycket lila nu:) och några linnebodys till Alva. Jag har även shoppat loss på Rusta idag. Det blev mest plock som bullformar med blommor på, duschkräm, golvmopp, disktrasor, juleskum och bommulspads.
Nu har jag kommit hem efter en dag med bil i regnet och jag håller på att tvätta....Igen!!!
Vid 16-tiden ska jag hämta mamma som ska sitta barnvakt en halvtimma när jag är hos tandläkaren för röntgen. Jag kunde ju inte ta röntgenplåtarna i våras eftersom att jag var gravid då.

Alva är världen snällaste bebis och följer snällt och glatt med när vi är ute på äventyr. Hon älskar att titta på allt runt omkring henne.
Hon har varit lite orolig inatt. Jag vet inte om det beror på att vi bytt sort på modersmjölksersättningen eller om det har varit stormen som har stört henne. Vi håller ju på att blåsa bort här på Ängö :)
Nej, nu ska jag gå ner i källaren, tvätten kallar!


Örhängen med blommor, Kappahl.


Benvärmare plommonlila och svarta med rosett, Lindex.

2 kommentarer:

johanna sa...

jag vill också mammashoppa, blev jättesugen p köpa sånna örhängen! och ett par till benvärmare vill jag med ha!

johanna sa...

hej min akiz, har tänkt på dig hela dagen va har du haft för hyss för dig!!?? måste få dos i morgon annars vet jag inte om jag klarar mig! puss puss