onsdag 14 oktober 2009

Just det!!!!!!!!

Meddelande till männen där ute.
13 oktober 2009, kl 23:50 Skrivet av Alex Schulman.

"Det är ljuvligt att ha barn, men tröttsamt. Efter en hel helg med Charlie är jag mycket tröttare än vad jag är efter en hel arbetsvecka. Det kan ni tänka på, alla ni män som kommer hem om kvällarna och blir sura på att era mammalediga fruar inte har tagit undan disken. Det är mycket mer än ett heltidsjobb att ta hand om en bebis. Och det är rena semestern att jobba.
Det är oförskämt och oförstående av männen att bli sura på sådana saker. Ert resonemang är att eftersom de är hemma hela dagarna så kan det väl inte vara så mycket begärt att de också gör det ena och det andra i hemmet. Men oftast är det för mycket begärt. Ni män som går runt och gnäller när ni kommer hem har inte förstått vad det innebär att ta hand om en bebis. Ni kanske inte är så närvarande som ni borde vara. Ni kanske borde tänka på det istället för att gå runt och klaga."

(Hämtat från Alex Schulmans blogg)
-----------------------------------------
Jag hade inte kunnat säga det bättre själv! En klok man är han den där Schulman ändå ;)

5 kommentarer:

Robin sa...

Varför tror ni han skriver så? Era deluxemuppar!

akiz sa...

hahaha, det är du som e deluxmupp.mupparnas mupp. Peters svar var att han skriver så för att provocera. mig provocerar han då rakt inte iallafall.

fru olin sa...

har en annan vinkel på det hela faktiskt, kalla mig anti-feminist om ni vill. ska blogga om det. för jag blir lite provocerad, faktiskt! eva

deluxemuppen johanna sa...

haha ultra deluxe mupp me vingar. jag bara undrar varför massor av mammor och pappor faktiskt tycker det är semester på jobbet jämfört med att vara hemma med barn. Sen är det ju vad man gör det till, man kan ju skita i just disk städ tvätt och verkligen passa på att vila då ungen gör det, men då pågår en inre stess om saker och måsten som ska göras.
Tycker JAG.

Nettis sa...

Jag håller med Alex om att det är rena semesern att gå till jobbet. Det tycker jag att det känns som i alla fall. Lyxigt att bara ha sig själv att tänka på..... MEN!!!! Man ska ta till vara på tiden man har med sin bebis för den tiden är snart förbi och POFF är de stora. Då är man på jobbet igen och önskar att man fick vara långledig som när man hade spädbarn... Livet är konstigt!!!!