onsdag 21 oktober 2009

Nan vs Sempers

Där fick jag så jag teg!
Inatt har hon knölat igen och ändå ger jag henne Sempers, så nu vet jag varken ut eller in. Kanske det inte var fel på Nan trots allt!? Kräkningarna och den hårda magen blev ju bättre, men hon knölade om nätterna, nu kräks hon igen och håller på att bli hårdare i magen och dessutom knölade hon inatt igen.
Jag blir helt förvirrad av allt man läser och hör om olika ersättningar. BVC säger en sak medan mammor med erfarenhet säger en annan sak. Jag har läst på familjeliv om mammor som haft samma problem med Sempers och bytt till Nan pg a hård mage och att det har blivit bra, medan BVC säger att Sempers inte alls är boven i dramat om hård mage.

För mig känns det viktigast att Alva mår bra och jag vet inte vad hon mår bäst av, Sempers eller Nan?!
Kanske är hon bara i en tillväxtperiod nu och att det är därför hon äter mer och knölar. Det kanske inte hade med ersättningen att göra ändå?
Det ända jag vet är att jag vill sova om nätterna och jag vill såklart att Alva också ska få en bra sömn. Som det är nu är vi trötta hela familjen, men jag ska väl inte klaga, det finns de som har det värre! Och jag har ju fått sova om nätterna ända fram till nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till livet som mamma/pappa... är nog mer vanligt att dom vaknar om nätterna än inte...

akiz sa...

Jo, du har så rätt så, får väl bara gilla läget ;)

Anonym sa...

Fick rådet om nestles produkter, vid hård mage. (De har väl även Nan). Om du inte fått tipset om lite rapsolja i vällingen så får du det nu. Skulle det verkligen skita sig kan du ju alltid prova lite katrinplommon pure. Det brukar sätta fart på det mesta.

Lycka till