lördag 10 oktober 2009

Fredag med Girlsen. Lördag på stan.

Igår var det dax för alla girlsen att träffas igen. Den här gången träffades vi på Lilla puben för att fira Michelle som fyllde år i augusti och som vi ännu inte har hunnit med att fira.

Det var en glad Alving som följde med sin pappa hem till farmor och farfar medan mamma gick ut med sina kompisar.
Vi åt mat, vilken var sådär och så pratade vi massa strunt och delade ut presenter till Michelle.
Peter ringde mitt under middagen och sa att Alva skrikit i en timma och att det nog var bäst att jag kom hem igen, men 5 minuter senare ringer han igen och säger att hon nu var tyst och att hon åt.
Usch, det var jättejobbigt att sitta där och försöka ha trevligt när jag egentligen bara ville hem till min Alving för att trösta, men hon hade sin pappa hos sig, så det gick ingen nöd på henne och dessutom måste jag ju få gå ut och träffa mina vänner ibland också.

När jag och Johanna åkte hem till Virva och Tage runt 22-tiden, för att hämta hem våra små, så låg de båda små töserna och sov så sött. Alva sov hela vägen hem och hela natten, ända fram till klockan 05.30 imorse. Då ville hon ha mat för att sedan återigen somna om och sova fram till klockan 08.30.

Idag tog jag med mig Alva i vagnen in till stan för att försöka hitta mig en jacka. Peter fick stanna hemma för att ha sovmorgon och egentid.
Jag hittade en jättefin jacka på HM, en svart lång figursydd täckjacka för 598 kr. Jag ska prova den lite hemma bara, innan jag bestämmer mig för den. Sedan träffade jag syster och Marie och tog en kaffe med dem på 4-kök.
Ikväll har Peter lagat mat åt oss, krämig fläskfilé med smörstekta potatisskivor i olja och timjan, och så har vi busat med Alven och spelat på hennes nya leksakspiano som hon fått av farmor Virva och farfar Tage. Hon tittade med sina stora ögon och lyssnade med sina Alv-öron när jag tryckte på de olika knapparna som gav ifrån sig olika melodier och djurläten. Tack snälla för en fin och uppskattad present!

Imorgon är vi bjudna på middag till mina föräldrar. På förmiddagen hoppas jag på en frukost på hotellet, men det återstår väl att se ;)

Nej, nu ska jag fortsätta att dricka min kopp Irish cream-kaffe med en glasskula i och surfa runt lite. Alven sover och Peter tittar på fotbollen.

Trevlig helg go vänner!

Inga kommentarer: