fredag 24 juli 2009

Spädgrisen Alva är ett vilddjur som jagar på natten.

Alva bara sover och sover på dagen för att sedan hålla låda på nätterna. Då vaknar vårt lilla vilddjur till liv och ligger och stirrar med sina små pliriga ögon i mörkret och hugger efter nappen. När man går fram till henne ser man hur gärna hon vill upp och jag känner att jag måste ta upp henne och vara med henne när hon äntligen är vaken, fastän att det är mitt i natten.
Hon kan ju inte veta om det är natt eller dag så jag får anpassa mig lite efter henne nu i början.
Sedan ska vi vända på dygnet och få henne att fatta när man ska sova och vara vaken.

Hon är helt omöjlig att väcka på dagarna och omöjlig att söva på natten :)
Hon är nog ett litet spädvildsvin. De håller ju låda om nätterna och bökar omkring, för att sedan sova och gömma sig på dagarna.

Haha, min lilla minigris-alv! Jag är så stolt över att få vara hennes suggmamma!
Men nu är jag TRÖTT!

1 kommentar:

johanna sa...

åh min akiz jag förstår dig så man är så stolt och glad över att han dom helt underbara små liven men OJ va TRÖTT man är ibland. men du ska se det vänder nog snart av sig själv lite med er minigris är ju inte så gammalt än. puss på dig mammamu