söndag 26 juli 2009

Jobbig natt med bök och fnöl.

Natten till idag var Alva hur bökig och fnölig som helst. Ingenting var bra. Hon skriker inte men hon grymtar och bökar och stökar och det är nog så jobbigt då man är trött och bara vill sova.

Jag tror att hon har fått lite knip, så imorgon ska vi köpa miniformdroppar.
Dessutom har det varit galet varmt, så vår lilla gris har nog inte haft det så lätt.
Nu har vi fått låna en fläkt av min snälla mamma och så har vi alla fönster öppna i hela lägenheten, förutom i sovrummet, för att få in sval luft om nätterna. Ikväll har vi vädrat och fläktat, så nu är det jättesvalt i sovrummet och vår lilla skatt har kommit till ro. Hon har ätit mängder med mat idag också, så hon är väldigt mätt och belåten. Hoppas hon slipper knip inatt bara.

Vi har kommit fram till att vi ska ta det lite lugnare om kvällarna nu också och inte vara ute så sent. Vi måste ha lite lugn och ro tror jag. Det har varit ganska mycket fart och fläng de senaste dagarna, så nu ska vi försöka vara hemma om kvällarna och bara koppla av och ta det lugnt. Det blir så sent med nattbestyren annars och jag är så sjukt trött, så jag orkar inte vara en bra mamma om jag inte får ta det lite lugnt och få sova lite middag.
Nya rutiner i familjen Lund-Sjöström.

Peter är den bästa pappan man kan tänka sig och tar så bra hand om lilla Alven när jag är trött och måste vila efter nätternas bestyr.
Han pratar och gosar så mycket med vår lilla Alving och man ser hur lugn och trygg hon blir när pappa-Peter är med henne.
Jag älskar er mina allt!!!!

God natt världen.

1 kommentar:

Nettis_75 sa...

Det är bra att ni tar det lugnt. Fattar inte hur ni orkat med så mkt umgänge som ni faktiskt haft dessa tre veckor. Jag var helt slut minns jag... Orkade bara med de närmsta o de fick komma till mig i början. puss!