tisdag 28 juli 2009

Alven sooover!!!!


Herregud, vi har fått sova inatt!!!!!

Peter, Virva och Tage höll henne vaken i gårkväll. Jag låg hemma och sov en liten stund, medan Peter tog Alven och hälsade på hemma hos Virva och Tage.
När de kom hem igen vid ca 21.00-tiden gjorde vi iordning Alva för natten och gav henne min mjölk och dessutom tillägg, för att hålla henne mätt, det lilla matvraket.
Sedan fick hon ligga hos oss i soffan på fårfällen medan vi tittade på TV och åt...., ja just det,... Bresaola!!! Haha!

Alva somnade på fällen och när vi skulle lägga oss, så tog jag hela paketet; fällen, Alven och allt, och lade ner i hennes spjälsäng, och där sov hon sedan ända fram till klockan 04.oo.
Då gick jag upp och matade henne, sedan somnade hon på mitt bröst och då lade jag ner henne i hennes säng på fällen igen och där ligger hon fortfarande och sover!!!

Åhhh, det var helt underbart att få sova i natt!!!!!!!!!!!!!
Det här måste vi göra om!!!!

2 kommentarer:

Nettis_75 sa...

Åh så skönt Akiz! Är så glad för din skull, att du fått sova. Hon kanske vill ha sin fäll när hon sover också.. hihi... De har sina idéer.
Ge sötnosen en puss från moster!!

Tina sa...

Vad skönt för dig att du fått sova lite då :) Brukar hon hålla dig vaken om nätterna annars?