fredag 10 juli 2009

Bilder på världens finaste bebis-Alva!



Idag är det fredag och jag känner mig lite piggare kroppsligt. Jag är mer rörlig och har inte lika ont. Det är så skönt att kunna röra sig igen utan att typ gråta.
Jag är fortfarande dödens trött, men jag förlorade ju så mycket blod, så nu knaprar jag järntabletter och alvedon. Jag tragglar med amningen som fungerar, men lilla Alva är lite bortskämd med flaska nu, så hon orkar inte riktigt kämpa med att suga på min tutte.
De sa på BB att det var ok att ge henne tillägg på flaska eftersom att de såg på BB att hon sög så bra. Men nu är hon bortskämd med flaskan, så nu går det lite trögt. Jag har mjölk och allt är klappat och klart, bara hon vill kämpa lite, min lilla Tjorv. Vi jobbar på det, men det sliter på mig, jag blir så trött. Jag har fått feber och frossa men det kunde man visst få då mjölken börjar rinna till.
Hon är så söt och snäll och bara äter och sover, hon skriker bara då jag tragglar amningen med henne, för hon vill ju inte suga så hårt som man måste på ett bröst och maten kommer ju inte lika fort. Ur flaskan kommer det ju mat med en gång. Men ska jag få igång mjölken riktigt är det ju viktigt att hon stimmulerar mig.
Haha, lilla Tjorven!!!!
Idag har Nettan varit och hjälpt mig med allt. Peter var på jobbet en liten runda idag, för att det var lite saker som han var tvungen att ordna med.
Tack snälla syster för all hjälp!!!

5 kommentarer:

Malin Unger ( fd Svensson ) sa...

Otroligt söt. Väldigt fina, vakna o pigga ögon :)
Njut och ta vara på tiden, tiden går så fort. Min lilla prinsessa blir snart 7 månader.
Ha det så bra / Malin

Nettis_75 sa...

Jag finns alltid här för dig, det vet du!! Vi stöttar varandra du och jag. Du är så duktig och du kämpar på så bra gumman. Men gör som du själv tycker känns bäst!! Du har instinkter som mamma och känner ditt barn. Lita till dem för de brukar stämma när allt känns hopplöst!!!!

fru olin sa...

finns en redigerad bild att hämta på min blogg, gumman...tog mig friheten, hon är ju såååå söt

Tina sa...

Gudd så fin liten tösa bit ni har fått :) så himla vacker!

johanna sa...

så himla fin hon är så himla stora fina ögon! vacker! puss