fredag 10 juli 2009

Så här såg det ut i dagarna tre innan lilla Alva äntligen kom ut till oss.



Alva!!!!!

Lustgas

Värkar på bollen. Kämpa, kämpa, kämpa i dagarna tre. Sedan tog vi besutet om Kejsarsnitt:
Familjen samlad för första gången <3<3<3
Grattisbrickan!

Alva får sin första present av sin mamma och pappa. Elefantbebisen Heffaklumpen i Nalle Puh.

Liten amningsstund.

Sedan en liten rap och somna hos pappa.

6 Juli den första av de röda pluttarna är Alva!!!

Finaste Alva!!!
Alva får åka hem. Hem till familjen Lund-Sjöström <3<3<3
Mysigt att sova i mammas och pappas säng!
----------------------------------------------------------
Äntligen har vi fått komma hem. I onsdags skrevs vi ut, men var tillbaka på återbesök på torsdagen eftersom att Alva gått ner lite för mycket i vikt de första dygnen. Då hade hon gått upp igen, och allting var som det skulle med både Alva och mig.

Trött som tusan är jag och har krämpor efter allt som jag gått igenom.
Snittet spänner och jag har lite svårt att gå, men jag blir bättre och bättre för varje dag.
Vi har stängt in oss lite från omvärlden nu, eftersom att jag behöver all vila för återhämtning nu. Familjen träffar jag ju förståss, och de hjälper mig att komma tillbaka ut på banan igen.
Hoppas att ni alla förstår. Stänger av telefonen och så bloggar jag mindre. Jag måste hämta tillbaka mina krafter, sedan lovar jag att vi kommer ut på banan igen! Peter har varit helt underbar och tröstar mig, stöttar mig, peppar mig och tar hand om mig på bästa sätt. Jag hade aldrig fixat detta utan min underbara Peter, världens finaste pappa, och han är verkligen en superbra pappa!!!!!

Tack för alla grattishälsningar, jag är så glad och uppskattar dem verkligen.

Igår kom mina gråthormoner så jag känner mig lite nedstämd just nu. Men efter beskedet att allt var bra, att Alva ökat fint i vikt igen, kändes det som att 20 tegelstenar lossnade från mina axlar.

Nu vänder det!!!! :)

7 kommentarer:

johanna sa...

ni är så fina och duktiga alla tre. puss puss från en nyammad mamma

fru olin sa...

hon är underbar, er lilla Alva

Nettis sa...

Du är en så duktig mamma och du fixar det här superbra. Att man är orolig för allt, hör mammaskapet till. Det är bara så helt enkelt. Det är ju alltid något man oroar sig för.
Peter är en superduktig pappa och han kommer att fixa det här galant också.

Kram till er båda! Jag är så himla glad för er skull..... och för min egen också förstås.... Jag har blivit MOSTER!!!!! HURRA!!!!!

Anonym sa...

Det är klart att vi förstår att det behövs tid till att landa i allt det nya. Vi är så glada för er skull att allt har gått bra:) Kramizar till er alla/ Annika

Lena K sa...

JÄTTESTORT GRATTIS!
Till er lila tjej! Du kämpade länge men till sist kom hon! Värd all möda!
Kram från Lena K

Mella sa...

Grattis!!!! Vad fin hon är :) Hoppas att ni mår bra alla tre, vi tänker på er! Kramar från Mella & Silas

Tina sa...

Guuu så fin hon är och vilka härliga bilder :)
Förstår att ni behöver all tid för er själva och återhämta er efter all du gått igenom.
Men hoppas man får komma och hälsa på den lill tösa biten sen när du har landat :) Så nyfiken! Hon är så himla fin!