torsdag 27 mars 2008

Särbo?!

Vaddå, ska man behöva bli särbo nu bara för att man inte kan enas om vart man ska bo bara för att husen är så dyra. Peter kan tänka sig att bo en bit från stan. Jag vill bo nära stan, men det är för dyrt för en vanlig arbetare som jag, man måste tydligen vara kung för att få ett hus som ligger bra på kartan för att ha råd.
Jag bor hellre i en grankoja i skogen med kottar som trillar ner i huvudet på mig än i ett ruckel.
Men ruckel är tydligen det enda en arbetarfamilj ska nöja sig med i dagens läge.
Och vems fel är det??
Inte mitt iallafall!
Men skam den som ger sig. Kanske blir det ett ruckel en dag iallafall, för i denhär studentlägenheten kan man ju inte bo tills man ruttnar!

Jävla,dumma "någon" som bestämt att det ska vara såhär dyrt! Grrrr!
Giv oss ett hus NUUUUUUUU!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det finns ju ett hus till er! tänk vad skoj vi ska ha på kräftskivorna sen.

Anonym sa...

åhhh, jag vet inte, men det vore ju kul!