lördag 29 mars 2008

Helgen och nytt alfabet!

Tjorv-apan



Idag har jag jobbat tillsammans med Johanna. Det var roligt att jobba med henne och hon var jätteduktig!
Vid bästa fikatiden så trillar familjen Sjöström in på jobbet..........
Vi undrar såklart vad sjutton de gör hos oss vid den tiden, grabbarna skulle ju isfiska.........!?
Robin hade plumsat genom isen, så de fick åka hem!
Haha, Tjorven på tunn is, det är ingen bra kombination! (Nu kallas han för Plumsen).
Tur att han inte kom hem drunken iallafall :)
Stackars Plumsen. Han fick gå med Peters fingervantar på fötterna hem genom skogen.
- Han såg ut som en Tjorv-apa, sa Peter!

Igår var vi på middag hos Johanna och Plumsen och tittade på let's dancefinalen.
S, J och L var också med. Det var en trevlig kväll med gooooooooooooooooood, äcklig mat!
Köttfärsfyllda franskbröd med fetaröra och sallad!

Ikväll har vi varit hos Nettan och Johan och spelat något slags"Höger och vänster-spel". Oliver vann alla tre gångerna.
Sen skrev Nettan och jag om alfabetet, vi bytte ut alla sche-ljud och tje-ljud till bokstäver.
---------------.. ------------------------------------------..
Sch blev ett S (med två prickar över), och tj blev K (med två prickar över). Mycket smidigare!
På så sätt slipper man fundera på hur orden ska stavas. Tex stjärna, schampo, skepp, eller kött, tjäder osv. Så nu finns det bokstäver för de ljuden. Nu återstår bara att få de nya bokstäverna med på tangentbordet.

-----------..------------------- ---..
Vi är två Senier, med snygga särtar!

5 kommentarer:

Wicke sa...

Min kisse kom hem för 20min sen!! Jag är så lycklig!!:)

Anonym sa...

det var sååå gooooooood äcklig mat hahahaha. vilken bra bild på plumsen.! d e min plums d <3

Anonym sa...

haha...plumsen

Anonym sa...

ahhhh...den middagen man inte fick vara med på :( hihi

Anonym sa...

haha. precis... ;)