tisdag 11 mars 2008

Våfflor, sängkläder och snödroppar!






Idag har jag varit hemma hos mamma och pappa och myst.
Jag har plockat snödroppar från trädgården och tagit hem och satt på bordet i vardagsrummet tillsammans med Dragé ägg. (Fick inspiration från Michelles blogg). Jag älskar snödroppar!!
-Det är dina snödroppar som vi satte åt dig när vi flyttade hit, sa mamma!
Så söt!!

Mamma och jag bestämde oss för att göra våfflor, smaskens!
Mamma gör så goda våfflor, och så ska det vara massa sylt och grädde på!
Hemma hos odåge-papps får man ändå bara äcklig mat :)

När vi hade ätit färdigt kom Oliver på besök. Han fick också våfflor, och sedan gjorde vi massa bus.
Jag har lärt honom massor med bus, och idag fyllde jag på med mer bus, kschhhh!!!
Nu har jag lärt honom att väsa när man inte får som man vill, eller om man inte vill något!
- Kschhhhhhhhh!!!
Han lovade att väsa åt sin mamma ikväll när hon förklarar läggdax! Haha!!
Syster-yster har fullt sjå med att förklara för Oliver att han ska hålla för öronen när moster lurar i honom massa strunt.

- När du får barn ska du få igen, säjer hon.
Hua!
Sedan lekte vi "tipp tapp", vilket går ut på att Oliver lägger ut massa ölunderlägg från krogen, på golvet, och så ska jag och mamma gå på dem.
Vilka avstånd han la ut dem på!!
Vi blev helt slut av att hoppa omkring på massa ölunderlägg :)
Så nu ligger jag här utmattad och nerbäddad i de sköna sängkläderna som vi fick av Johanna och Roppin och väntar på att det ska bli onsdag!!!
En stor dag!!!......Kanske?!

I alla fall en dag närmare helgen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du gjort gumman! *ler*

Vart har de köpt de fina sängkläderna?

Puss puss..

Anonym sa...

på severins....

Anonym sa...

ROBIN....Jag heter ROBIN. OKEJ?

Anonym sa...

ahaaaa. jag visste inte :P