onsdag 26 mars 2008

Snooooooo!

Det rinner "snoooooooooo" ur min näsa! Jag nyser och har ont i min lilla hals. Lilla, lilla Akizen håller på att bli förkyld!
Det är INTE bra.
För när Akizen blir sjuk så blir hon så gnällig!! Då måste jag ha kuckelimuckmeducin och sjukpresenter och så måste jag ha total uppmärksamhet, gärna dygnet runt! Precis som ett barn! Vet inte varför jag inte kan bli vuxen när det gäller sjukdomar. Kommer det blod från
ett sår på mig så svimmar jag nästan, men är det på andra så är det superspännande.

För att tala om sår, så har min stortånagel nu vuxit ut till det normala igen, äntligen!!!!
Jag slog ju i tån i somras och spräckte tånageln och fick ett stycke köttsår vid sidan av tån (svimfärdig), varpå jag sedan tappade hela stortånageln.
Då gick jag från 28-åring till 3-åring, poff!!!

Men jag får väl säja som min kära vän Eva numera säjer, (hennes pappa sa så till henne en gång då hon klämt sig och ville ha lite tröst) :

-Klantigt gjort, sätt på ett plåster, godnatt!!

Haha, vilken rolig en!

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha du är för rolig. sätt två plåster under näsan och täpp till näsborrarna istället....så slipper du snoooooooret

Anonym sa...

haha, men då dööör jag ju

Anonym sa...

du kan väl andas genom munnen????

Anonym sa...

haha..just det ja....det går att andas där också, inte bara prata :)

Anonym sa...

Krya på dig stackars sjukling!!!!