tisdag 18 mars 2008

Ännu mera påskpynt!

Vad håller på att hända med mig?
Jag har börjat pynta! Jag pyntar och pysslar som aldrig förr, och jag känner att jag hellre styker tvätt, vattnar blommor, byter gardiner och pyntar, än att gå ut på krogen....
Vad är det som händer?
Är det detta som kallas att vara vuxen?
Eller är jag rent av övermogen?!

Jag har fått två fiiiiina påskpynt av mamma idag! De jag önskade mig av påskharen!
Tack snälla mamma! Jag blev jätte glad för mina nya påskfulisar!
Design Cecilia Carlsson.

Såg på Michelles blogg att hon planterar om blommor och bakar muffins, och Eva plockar påskris i skogen. Fia behöver plötsligt inga julklappar, jag köper påskpynt för min lön, Johanna lägger anskiktsmask med sin kille och Wicke blir glad över en tandborste!
Fan tjejer! Är det så här det är att vara vuxen?!!
Visst är det alldeles fantasktisk underbart och härligt!
---------------------------------------------------------------------
En dag när jag kom hem från jobbet hade Peter lekt med kylskåpspoesin.
"Nej gå", stod det på kylskåpsdörren när jag kom hem!
Igår fyllde jag på med andra vanliga ord som vi använder i vår lilla familj.
Jag höll på att leta ihjäl mig efter ett speciellt ord, men insåg snart att det inte fanns, så jag fixade det själv......"Tyst", var ordet!
Får nog ordna "Det var äcklig mat" också! För det fanns inte heller :)




3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, nu är vi vuxna....å jag säger som du....såå härligt!! *ler*

Anonym sa...

Glömde säga att påskpyntet är alldeles underbart fin, fast att det är fula fåglar!! *ler*

Mella sa...

Jag är inte vuxen.. Har inga planer på att bli heller, det låter så oerhört tråkigt ;)