söndag 9 mars 2008

Inköpslista på stan!

Igår var det ledig-lördag, och när det är ledig-lördag måste man in till stan och shoppa och fika!!!!

Jag hade to m en inköpslista med mig på allt som jag skulle hinna med att shoppa:
* Nagellack från Make Up Store
* ID-puder
* Consealer från Dior
* Aniktskräm
* Escadas nya sommardoft, mums!
* Skor (hittade inga)
* Pilotglasögon till Peter. Han är den coolaste jag vet nu :)
* Lambrusco-vin från Systemet, eller ska vi kalla det glädje-apoteket :)

Ja, som ni förstår så hade jag lite att hinna med. Dessutom skulle vi ju hinna med att fika med "La familia" också.
Efter en baguette med brieost och salami, en kaffe med mjölk och en chokladboll, fick jag spatt..... Jag drog Peter lite lätt i tröjärmen:

-Vi måste gå nu! Jag måste hinna med att ta hand om allt på min shoppinglista!!!

Peter följde snällt med, med sina skoskavfötter (han var på ute på fiske-vift i fredags), och jag drog med mig honom överallt till alla möjliga smink-och parfymaffärer, och han följde snällt efter och körde mig med bilen överallt dit jag pekade. Jag är nog allt en liten primadonna ändå :)
Men han fick ju ett par Pilotglasögon av mig. Han såg ut som en livvakt som sprang efter mig på stan, i mina bestyr.
Virva och Tage följde också med. De bara skrattade åt mig då jag prickade av min lilla lista, haha!


Så fint nagellack, grön/svart-skimmrande nagellack från Make Up Store.


Min lilla shoppingsamling!


När vi kom hem skulle Peter vila.......!

Inga kommentarer: