söndag 30 mars 2008

En stadslantis på landet.

Idag har vi varit i Hossmo och hälsat på Eva och Lenny. Vi var ute och gick en runda i området.
Det är landet. Där hälsar alla på varandra när man möter någon, och på cyckelbanan möter vi en tanta på cyckel som jag hejar glatt på.
Vi blev omkörda av två bilar som jag också vinkar åt. Man måste ju öva på hur det är att vara lantis, om vi nu får ett hus någon gång. Jag har ju glömt!!

Vi kommer till en bondgård, där börjar det att lukta kobajs.
-Ska det lukta så, undrar jag?!
Det ska det tydligen göra på landet.
Ok, jag gillar kobajs........

Sen åkte vi till stan och för att köpa nytt smågodis till pirayahuliganerna, men de hade inte den sorten vi ville ha, så vi åkte hem utan smågodis.

Nu är jag rastlös efter att ha varit hemma i ca 10 minuter. Jag måste ha något att göra hela tiden, annars blir jag rastlös och det stressar mig.
Tur att jag har Lillebror!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hade du nu bott på landet hade du inte behövt bli så rastlös...då hade du kunnat gå ut och gräva ner lökarna i trädgårdslandet.....sen kunde peter fått gräva upp som! det är sånt vi roar oss med på landet när vi inte sniffar kobajs

Anonym sa...

haha, just det....plastlökarna :)