fredag 21 mars 2008

Skärtorsdag med en död Sune!

Igår var det Skärtorsdag, häxornas dag, dvs min dag, och jag började dagen med att trilla!!! Blåmärken på benen, aj!

Klockan 12 började jag att jobba, så jag har jobbat mig igenom i stort sett hela dagen.
Min snälla arbetskamrat fick ett påskägg med godis av mig och jag fick en designad äggkopp med ett äggljus av henne. Så söt!!
Nu har jag en alldeles egen äggkopp på påskafton :) Tack snälla L!

När jag kom hem så kom påskharen två dagar för tidigt. Jag fick ett stort påskägg av Peter fyllt med "Magganplan-goggo"!!! Så söt han är min lilla påskhare, att han kom ihåg att ge mig ett påskägg i år, fastän att det var på fel dag ;) Tack älskling!
Jag letade fram hans påskägg och gav honom sitt påskägg också.
Sen hände något sorgligt......
Sune var borta!!! Vi letade och letade, men ingen Sune-Sumosug syntes till.....
Han är förmodligen kollijox. Får se om han återuppstår på den tredje dagen, det är ju påsk!
Saknar Sune, min första fisk :(

Mitt i sorgen kom Johanna och Robin hit. Vi skulle baka kladdkaka och killarna skulle se på hockey. Men vi satt mest och sörjde till en början.
Sen kom vinflaskan fram och vi glömde bort Sune. Johanna och jag gick ut i köket och började baka kladdkaka inför påskmiddagen på Långfredagen.
Synd och skam och vrede! Sockret var slut!
Jag fick gå runt och knacka på hos grannarna och tillslut öppnade en yrvaken kille dörren.

Jag fick mitt socker och baket kunde fortsätta.
Den blev jättefin, Johannas och min kladdkaka!









Sen undrar jag bara varför det snöar? NU!? Det är väl för böfvelen inte jul!


1 kommentar:

Anonym sa...

va mysigt vi hade igår och vad duktiga vi är den är sååå fin synd att robin och jag inte kan vara med å smaska på den. NI får ha en mysig påskmiddag hos familjen. saknar er puss