måndag 1 juni 2009

Vatten!

"Vatten i kroppen försvinner efter förlossningen. Drick ordentligt!!
Om du har mycket vatten i kroppen är det viktigt att du dricker ordentligt. Det kan tyckas lite märkligt att man ska dricka mycket när man har vatten i kroppen. Ju mer du dricker, desto mer vatten kommer ut ur kroppen. Det är också en god idé att göra cirkulationsövningar och motionera gärna om du kan. Vatten i ben, höfter och underliv kan minskas om du lägger upp benen och vilar flera gånger om dagen. Om du är mycket besvärad av vatten i fötter och ben kan du lägga dem högt, exempelvis på en tjock kudde eller ett täcke när du ska sova. För att avlasta fötter och ben kan det också hjälpa att använda stödstrumpor eller stödstrumpbyxor som du kan köpa på apoteket. Undvik för mycket salt i maten och glöm inte att röra dig så gott du kan, trots ditt tillstånd. Prata också med din barnmorska eller din läkare."

Hahaha, men min "Falukorven" har kommit för att stanna. Här hjälper inga stödstrumpor, att hinka vatten i mängder eller att ligga med benen högt. Jag rör mig och går promenader när jag kommer åt, sover med kudde under fötterna och to m kyler dem i fotbad.
Min "Falukorven" vill vara hos mig.

Inga kommentarer: