lördag 20 juni 2009

Midsommardagen.

Idag var jag och Peter i stua och vattnade blommorna och satte tillbaka soptunnan efter veckans tömning. Vi stannade inte så länge, utan tog bilen och körde omkring lite i byarna runt omkring stua. Vi körde ner till Sandvik en runda och kikade. En liten stugby nära vattnet, där gamla som unga höll till på en stor gräsplan och hade lottstånd, trubadurer och midsommarstång.

Vi körde runt och tittade på alla de små stugorna och sedan körde vi vidare hem till Kalmar. Vi åkte till Table 20 och åt gott, därefter hyrde vi två filmer och köpte lite godis.
Nu ska vi bara slappa i soffan, titta på film och mysa. Vi är båda ganska trötta idag, så det passar bra att bara ta det lugnt ikväll.

Uppdatering Junior/Junia:
Läget oförändrat, har fortfarande lite molande värk och sammandragningar, men ingenting nytt har inträffat.

2 kommentarer:

johanna sa...

mysig dag, och tack söta akiz för du uppdaterar läget juni*, vill ju inte vara på dig stup i kvarten, men man är ju så nyfiken, sen så vet jag ju att det är ju inte så att jag precis kommer missa när d väl e dags och en dag ringa och ni säger han/ hon e fyra dagar gammal nu ( tror jag inte iaf) puss på er

akiz sa...

Haha, jo vi hade tänkt så. att ALLA ska få veta utom du...haha... nej nej,så klart inte... Peter och jag kommer att berätta när det är dax, ingen i familjen behöver undra......men Junior/Junia verkar trivas i min mage. Så nu fortsätter nedräkningen.... snart 8 dagar kvar!!!!(eller mer)