fredag 12 juni 2009

Reparation cykel!

Igår tog jag cykeln och cyklade bort till cykelaffären och köpte mig ett nytt bakdäck och inneslang till min cykel. Bakdäcket har börjat att skaka när jag cyklar, så det känns som att hela hjulet ska flyga av i farten. Peter kikade på min cykel och sa att det är ett nytt bakdäck som måste inhandlas och bytas.

Några hundralappar fattigare cyklade jag sedan hem igen med mina reservdelar och väntade snällt på att Peter skulle komma hem och laga eländet.
Under tiden jag väntade hann jag med en promenad in till stan med Johanna och Nouvellesessan. Vi kikade i lite olika butiker och så tog vi en kaffe och baguette på mitt jobb. Nouvelle fick lite gräddmjölk av Johanna också.

Peter var väl sådär halvnöjd med att behöva börja meka med min dumma cykel igen, men vi sparar ju pengar på att byta eländet själva och eftersom att jag inte kan, så finns det bara en man kvar i hushållet som faktiskt kan, och att det nu är Peter är ju inte mitt fel :)

Han bytte iallafall mitt bakdäck och så satte han i den nyinköpta inneslangen också. Den förra är ju helt sönderlappad med alla lagningar efter alla punkor jag fått.
Nu har jag iallafall ett nytt, fräscht bakdäck som jag hoppas ska hålla ett tag framöver.
Peters blick när cykeln står i vardagsrummet då han kommer hem är inte den roligaste precis.
Men han är så snäll min älskling och lagar och lagar, och jag sparar hundralappar på att han gör det åt mig. Tack min älskling!!!!!!!
Nu har jag råd att köpa en kärlekspresent till dig istället :)

Inga kommentarer: