onsdag 3 juni 2009

Milffika och "mensvärk".

Idag ska alla Milfar träffas hemma hos syster för bebisgos, prat och kaffedrickande.
Johannas lilla Nouvelle-sessan ska visas upp för de övriga mammorna också. Hon har ju legat i magen innan, men nu finns hon hos oss och de andra mammorna och bebisarna ska nu få den äran att få träffa den lilla sessan. Och så ska jag också få träffa min lilla sol igen, Melina!!!

Ikväll ska jag på personalfest med jobbet. Vad roligt att de kom ihåg att fråga mig också som inte varit på jobbet på evigheter. Det ska bli jätteroligt att få träffa alla kollegor igen och prata strunt och äta middag tillsammans ikväll.

Det har börjat att kännas som "mensvärk" i magen på mig om kvällarna nu. Inte bara den där molande värken som man haft från och till under livmoderns växande tid, utan den där mera aj-aj-värken. Det är fortfarande ett par veckor kvar, men kanske kanske är det något som håller på att hända i min kropp nu. Den förbereder sig nog på att pysa ut lilla Junior/Junia tror jag.

Det som känns mest nervöst nu är egentligen att jag inte har någon kontroll över vad som kommer att hända, när det kommer att hända eller hur det kommer att hända. Förlossningen.
Jag vill ha kontroll över det jag ska göra och vara noga förberedd, men en förlossning kan ingen planera. Det bara händer när bebisen är klar och hur vet jag när den är det?!
Det skrämmer mig mest, att inte alls veta eller ha kontroll.
Det kommer att bli nyttigt för mig att få vara med om det, jag som annars har allt så kontrollerat och uppstrukturerat i mitt liv alltid.

2 kommentarer:

Tina sa...

Det komemr att gå jätte bra gumman! :) Men förstår din rädsla men va bara lung det kommer gå kanon! :)

Nettis_75 sa...

Man kan inte kontrollera allt. Det lär du märka när du väl fått barn. Inget blir som man tänkt sig. Man får vara flexibel helt enkelt.. Det kommer att gå så bra så och du MÄRKER när det är dags... (Jag hatade just den meningen innan jag fick Oliver men det ÄR sant!!!) Du märker verkligen när det är dags.