måndag 15 juni 2009

Heffaklump och Mumintroll!

Idag var jag, syster, Melina och Oliver på stan. Vi tittade i leksaksaffärer och så tog vi en kaffe och en amningspaus på mitt jobb. Nu får jag inte komma in dit fler gånger utan barnvagn säger de. Hahaha, men Junior/Junia verkar ju inte vilja komma ut ännu.

På "Oj toy" hittade jag ett Mumintroll med speldosa i till vagnen. Så söt, och lite finskt måste vi ju ha i vår lilla familj med tanke på de finska rötterna. Jag hittade även ett sött mjukisdjur, Heffaklumpen, på "Lek och hobby" till Junior/Junia. Don efter person :)
Jag fick ju också en elefant som nyfödd, och eftersom att jag vägde 4,5 kg och var stor som en elefantbebis, så sa ju barnmorskorna just så till min mamma, don efter person.
Jag har ju kallat min mage för Heffaklumpen ibland, och nu hittade jag den riktiga Heffaklumpen (elefanten i Nalle Puh) i mjukisvariant. Kunde inte låta bli att köpa den.

Mumintrollet!

Heffaklumpen!

Efter att vi var klara på stan åkte vi hem till mamma och fick mat. Vi satt ute i solen och när regnet kom satt vi kvar ute och vevade ut markisen.
Skönt att bara sitta där och ta det lugnt, äta gott och få vara bland trevligt sällskap.
Tack för god mat snälla mamma, och tack syster för en trevlig dag tillsammans!

4 kommentarer:

Tina sa...

Fick du ge för spelgosedjuret? :D

johanna o bebban sa...

vilken gullig elefant, en sån vill min bebbba ha med hon älskar ju elefantsången den enda mamma kan sjunga!!!

akiz sa...

Tina,mumin 199 kr på oj toy. Heffa 69.50 på lek och hobby.
Det finns ju mkt billigare speldosor tex på ikea, maxi och coop, men jag gillade denna bäst.

tina sa...

aa får kika runt lite :)