måndag 9 november 2009

Vilket j*kla temprament!

Oj, oj, oj vilket temprament min lilla Alv har. Hon blir tokförbannad när det inte blir som hon vill.
Som idag tex. Hon var trött och jag skulle sätta på henne overallen för att vi skulle gå hem från fiket vi varit på. Det gick inte tillräckligt fort för hennes smak och det skulle minsann alla på hela fiket få veta!! (Kan tillägga att hon minutrarna innan suttit och skrattat högt åt Johanna som blubbade mot henne på andra sidan bordet).
Hon gallskrek så att jag var tvungen att rusa därifrån utan att hinna få på henne något annat än mössan. Väl ute på kullerstenarna blev hon lugn. Jag hade då lagt overall och täcke och vindskydd över henne för att hon inte skulle frysa. Där somnade hon så skönt i vagnen, men vaknade när vi kom hem och var på samma usla humör. Jag tog upp henne och la henne på filten på golvet och böjde mig över henne. Då, mitt i allt raseri och tårar, kom världens leende och ett garv.

SUCK! Vad har det blivit av vår lilla Alv?! Hon är helt omöjlig att förstå sig på :)

1 kommentar:

Nettis_75 sa...

Hahaha! En bestämd liten madame som vet vad hon vill.... precis som sin mamma! Du är världens bästa mamma gumman!!!! Love you!!