onsdag 25 november 2009

Tomten kan komma med detta till oss!

Akiz:

* pengar
* bärbar dator (Lillebror mår inte bra)
* presentkort på Vila, Gina Tricot, H&M, Aima, Ikea, Åbergs, Parelle.
* Hugo Boss woman parfym
* svarta leggings stl M
* snygga påslakan x 2
* schampoo och balsam för blekt hår "Kerastase" (finns bla på Baronens frisör)
* aminospray för håret
* strumpor och trosor (hipster, boxer stl M)
* ID-puder (medium beige)
* överkast till dubbelsäng 180 (svart glansig yta JYSK, Fia vet).

Uppdaterar efter hand........

Alva:

* overall (termo)
* bebispulka med rem
* Lilla My saker/ leksaker, kläder mm.
* kläder stl 74-80 (gärna bodysar och klänningar/tunikor)
* strumpbyxor vita eller svarta stl 74-80
* svarta strumpor stl 19-20-21
* bitleksaker
* dregellappar, scarfsar
* muminkläder, muminleksaker
* leksaker
* presentkort Babyproffsen, Lindex, Kappahl, H&M, P.O.P
* pyamasdress stl 74-80 märket MOLO!!!
* napphållare grön, svart. Finns på babyproffsen för 98 kr med bättre klämma!
* coola Esska-nappar (latex)
* läragåvagn
* hokuspokusstol
* bilbarnstol
* mumin barnservis; skål, bestick, mugg i hårdplast
* pipmugg
* badhandukar med luva
* bad-ankor
* mysgrop (Nettan, om du börjar nu så hinner du sy en :)
* Nan 2 modersmjölkersättning
* Pampersblöjor activ fit 4 ¨
* sagoböcker
* sångböcker

Uppdaterar efter hand........

4 kommentarer:

Fia sa...

Min dator mår inte heller bra!!!!

fru olin sa...

Akiz, jag måste bara varna lite för hokuspokusstolarna..om man har en sån bör man ha en sån fästkrok så man fäster dem i bordet också... barnen kan lätt sparka mot bordet så de välter över bakåt.......(en liten varning bara) annars är ju hokuspokus suverän eftersom man kan vända dem om och leka i dem också...(om man nu inte har en bebis som kryper ur den på två sekunder)
Hokuspokus funkar inte till Elton. han är ur den lika kvickt som jag sätter i honom eftersom det är så kvadratisk sittyta eller vad man ska säga......
men jag är lite rädd för hokuspokusstolarna eftersom jag själv varit med om att de kan välta bakåt (har själv fått tag i stolen i fallet) och har även hört det från andra...men med en sån fästrem i bordet funkar det ju säkert!

Cissi sa...

Kul med ytterligare en ny blogg att följa :)

Ahh, det där med vaggvisor är inte lätt... men jag övar! Och chokladkalender-choklad är verkligen inte god egentligen. Men vad gör man inte i nödfall?

akiz sa...

fru olin. tack för tipset, det hade jag ingen aning om, men jag vill nog ha en iaf. med spännrem då :) kram