onsdag 4 november 2009

Jag ger upp!

Natten har varit hemsk! Förjävlig rent ut sagt!
Alva vaknade vid 01.00 och ville ha mat. Hon somnade om efter att ha kastat sig i sängen en stund och knölat runt och pruttat loss.
Då börjar det att klia på hela min kropp. Jag kliar och kliar och efter en stund slutar det att klia.
Då börjar min mage att kurra. Jag går upp och äter lite yoggi, lägger mig igen och somnar till.
Då vaknar Alva och vill ha mat. Tre timmar har då gått.
Klockan är nu 04.00. Jag går upp och matar Alva, hon somnar om efter att ha spottat ut nappen 20 gånger, men då börjar min mage att kurra igen. Jag går upp och äter en varm smörgås som blev över igår kväll, sveper min drickyoggi och går och lägger mig igen.
Då börjar det att klia igen. Jag lyckas tillslut somna, men då ringer Peters veckarklocka. Klockan är nu 06.00.
Jag ligger och vrider mig en stund. Min kropp skriker att den vill sova men det är helt omöjligt!
Sopbilen kommer och börjar tömma sopkärlen. Det bullrar, bankar och slår och så börjar min mage att kurra igen. Jag inser att jag är förlorad.
Här sitter jag nu och tuggar på en smörgås och äter yoggi igen och nu hör jag Alva där inne.
Förmodligen vill hon ha mat.

Gud! Ge mig styrka!!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

:-(

//Johan

Faster sa...

Sluta gnäll :)

akiz sa...

haha :), fia. Det är underbart att vara mamma!!!!! Vänta så ska du få se ;)

johanna sa...

underbara natt, jag tror jag fick en kvarts sömn nån gång förra veckan! haha

fru olin sa...

kram!!!!

sara sa...

gumman! Ja, man är inte bortskämd med ngn skönhetssömn eller nga sovmorrnar längre...Hoppas denna natten blir bättre! KRAM

Mella sa...

Stackars dig gumman :( Tänker på dig. Man blir knäpp av att inte få sova! Puss