lördag 14 november 2009

Öppen förskola och fötter!

I torsdags tog Nettan och Melina med mig och Alva till öppna förskolan i Nova-skolan.
Alva var med på sångstund och sjöng högt och charmade de övriga. Därefter var det fika och bus och Alva kan nu sitta med i soffan alvdeles själv och fika. Sedan somnade hon skönt i soffan med sin snuttefilt (som vi alltid har med oss) mitt bland alla barnen och allt liv.
Snacka om att jag blev paff! "Liten jag" kom till ro!

På eftermiddagen åkte vi hem till mormor och morfar och morfar och Alven låg i morfars säng och åkte upp och ner och tittade på fläkten som snurrade i taket!
Spännande!!, tyckte Alven.

Sedan fick hon ligga naken på en filt på golvet och leka. Hon har hittat sina fötter nu och så kan hon rulla runt från rygg till mage.





Mmmmmm, smaskens med fossingar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla gosingen då så söt ,men var är du min lilla Alv ....vi väntar på dig :-)