tisdag 10 november 2009

Hur får man en bebis att förstå?!

Hon vill ha nappen mer än någonsin, men när jag ska ge den till henne för att hon inte kan ta den själv, vänder hon bort huvudet, går upp i brygga, flämtar, fäktas och börjar gråta (precis som om hon inte alls vill ha nappen).
Jag fumlar med nappen, tappar den så att den kommer under henne, gräver fram den, hon surar, jag lyckas få in den i hennes mun och hon börjar suga frenetiskt, tittar på mig som om jag inte fattade någonting, "jäkla slöa morsa".
Jag fattar! Jag visste hela tiden att det var nappen hon ville ha, det var hon som inte hade tålamod, det gick ännu en gång inte tillräckligt fort för hennes smak ;)

Ibland sprattlar hon och knölar så mycket att hon tröttar ut sig själv och somnar i brygga!
Då blir jag trött av att bara se på henne. Hur kan man sova sådär?
Ja, ja lilla gumman. Det är din kropp du bestämmer själv i vilken sovställning du vill ligga, men det ser baske mig inte alls skönt ut.
Mamma älskar dig!

1 kommentar:

johanna sa...

haha precis som kusin, sover i någon lustig bryggställning och bökar järnet efter nappen som om hon inte vill ha napp haha dom e lite muppiga allt!