torsdag 19 november 2009

Myyyyysdag med min lilla familj!

(Peter har tagit semester idag och imorgon och så är han ju ledig i helgen också. Detta betyder 4 dagar med mys och AVLASTNING! :)

Idag har jag, Peter och Alva haft en riktig familjemysdag. Vi vaknade 07.30 och började dagen med bus i sängen med Alva. Sedan gav vi henne mat och så badade vi henne. Sedan åt vi frukost och begav oss iväg till Siba. Peter köpte en systemkamera billigt på rean där och så slank jag in en sväng på Maxi och fyndade en röd regnkappa i lack på rean för 149 kr. (Precis den jag ville ha fanns kvar och på rea dessutom. Ibland ska man ha tur!) Hittade en julchokladkalender för 10 kr också!!! :P
Sedan åkte vi förbi pappa på jobbet och hämtade en tunna som vi ska elda löv i vid stua imorgon.
Vidare åkte vi förbi lilla sjuka Melina med lite sjukpresenter och saker från apoteket. Krya på dig mosters lilla sol!!!
Därefter åkte vi hem och packade om oss, la Alva i vagnen och tog en promenad in till stan. Vi åt lunch på Zorbas och Alva satt med oss vid bordet i en barnstol, men bästa platsen var på pappas axlar!!!


Sedan tog vi en sväng in på Erikshjälpen och fyndade en liten rosa ryggsäck till Alva för 25 kr och en tomteluva till henne för 10 kr. Jag är nöjd med mina fynd idag!
Här kommer bilder på dem:





Ikväll blir det mys vid tv:n och imorgon bitti åker vi till stua för en heldag i höstens tid. Räfsa löv, elda, tömma dass och årets sista grillning står för dörren!

Inga kommentarer: