söndag 29 november 2009

Första advent med Alven!

Idag vaknade vi av att Alva låg i sin säng och jollrade. Hon var på ett strålande humör och vi tog henne till vår säng och gosade med henne. Sedan gick vi upp och åt frukost och tände alla adventsljus. Jag pyntade lite här hemma i fredags, så nu har vi jul i vårt hem!

Pappa och Alven myser i soffan. Första ljuset tänt!!!
Polkagrisar och kanelstänger!



Lyktan i hallen fick lite julpynt och en halmgris brevid.

Alva fick två änglar i sitt rum och så en snökula med en nalle i.

Efter frukosten åkte vi och handlade lite. Bl a en gran, ljusslinga, julmust, glögg och ljus.Sedan åkte vi hem och tog på oss varma kläder och la Alva i vagnen och tog en promenad in till stan för att titta på julskyltningen. Alva sov som en liten gris hela promenaden.

Pappa och en sovande Alving.

Jag köpte en vit kofta till Alva på Lindex för mitt 30%SMS och så köpte jag lite marknadskarameller och två extra glöggkoppar i fyndståndet på torget. (köpte 6 likadana förra året). Sedan gick vi hem och värmde oss, köpte pizza och så klädde vi granen.

Ekorr'n satt i granen...... (Alvas skallra :)


Nu har vi ljus här i vårt hus, julen är kommen hopptrallallala......
Och så avlsutade vi kvällen med gröt. Alva fick havregröt och jag fick "tomtegröt" med kanel och mjölk! Det var vår första advent med Alven!!!!!!!

3 kommentarer:

johanna sa...

åh så himla mysigt ni har det, sån härlig julmysstämning. puss puss på er

Fia sa...

Gran redan?????

akiz sa...

japp!!!! eftersom att jag slänger ut allt pynt vid nyår så vill jag ha julpynt och gran från första advent så att det känns idé att pynta ;) annars kanske man klär den dan innan julafton(så gjorde vi när vi var små) men då får jag bara ha gran en vecka (eftersom den ska ut efter nyår!