tisdag 17 november 2009

Spakväll hos mamma!

Ikväll åkte vi hem till mamma och pappa. Mamma hade lovat mig en helkväll med att pyssla om mig.
Först bjöd hon på middag med tända ljus. Peter och Alva var med och vi åt gott och Alva satt i barnstolen vid bordet och var så duktig. Efter maten fick vi kaffe och glass och sedan gick jag och mamma upp på övervåningen till badkaret!
Mamma hade tänt ljus och spolat upp ett varmt skumbad. Där fick jag ligga och bara njuta av värmen och lite tips på hur man kan slappna av som hon har lärt sig på en stresshanteringskurs.
Alva och Peter låg nere på soffan och vilade.

Efter avslappningsövningarna kom mamma med ett glas bubbel (cider) till mig. Där satt jag i badet med tända ljus och massa skum över mig och sippade på bubbel och bara njöt av stunden. Efter badet fick jag massage med en boll. Oj, oj så skönt det var. En helt vanlig tennisboll som man rullar över kroppen med handen. Mamma rullade och jag låg platt på mage i pappas säng :) Peter och Alva kom upp och så gosade vi lite i sängen och lekte med Alva.

Sedan var det dax att klä på mig mina myskläder och åka hem för att natta Alva.
Hon ligger nu och sover i sin säng, somnade nästan bums efter att vi lekt lite med henne och gett henne mat. Peter och jag sitter i soffan med tända ljus i kakelugnen och slappar. Han vid tv:n och jag brevid med datorn i knät. Snart ska vi trippa in till sovrummet och sova sked hela natten (önsketanke).

Sov gott världen, nu är jag avslappnad!!! (Några timmar till).
Fler sånna kvällar tack!!!

Inga kommentarer: