onsdag 4 november 2009

Bra dag.

Jag har faktiskt inte varit så fasligt trött idag trots den jobbiga natten och det är ju lite konstigt, men skönt!!
Vi var på BVC idag på 4 månaderskontroll. Alva väger nu 7940 gram och är 68 cm lång. Jösses vad hon växer vår tös! Efter BVC-besöket hälsade vi på hemma hos Johanna och Bebban.

Igår kom jag över en billig spjälsäng med massor av tillbehör på Blocket.
En spjälsäng i trä med snidda hjärtan i med en sänkbar sida. Till den ingick en madrass, ett sommartäcke, ett vintertäcke, två frottélakan med resår, ett bommulslakan med resår, tre uppsättningar av sängkläder (påslakan och örngott), ett spjälskydd och 6 speciella klossar för huvudändan av sängen vid tex nästäppa. Allt fick jag för priset av 400 kr och så fick jag det hemlevererat till dörren idag. Allt var i mycket gott skick och jag har handlat av samma kille tidigare, så jag vet att sakerna är ok.
Så nu har vi alltså bytt spjälsäng till Alva. Jag har varit i tvättstugan ikväll för att tvätta allt, för det vill man ju ändå göra innan man använder det såklart.

Jag har även varit iväg på "Hudavdelningen" på lasarettet idag för min årliga kontroll av mina leverfläckar. En fläck hade blivit lite mörkare, så nästa vecka får jag svar på om jag behöver ta bort den eller inte. Hon sa att jag inte behövde vara orolig, att det förmodligen bara var hur fläcken var fotograferad som gör att den ser mörkare ut än från förra året och jag är faktiskt inte orolig.

Nu hoppas jag på en bra natt, annars kanske morgondagen blir en dålig dag ;)
Godnatt!

2 kommentarer:

johanna sa...

tack för spontanbesöket!!!

Fia sa...

förlåt att jag frågar, men vad var det för fel på den gamla sängen? Är du bara uttråkad och måste shoppa???? :)