onsdag 7 maj 2008

Pluttifikationstabellen!

Igår var jag hemma hos syster och hälsade på.
Vi fikade, gjorde "pluttifikationstabellen" med min systerson, lagade mat och bara hade allmänt mys.

Att räkna pluttifikation är jätteansträngande.
60 tal ska vara klara till torsdag.
Jag började svettas bara jag såg pappret med alla tal.....

Men Oliver var jätteduktig då vi förhörde honom i soffan..... 5x5?



Men det blev svårare, 7x9? Då börjar man hänga opp och ner...
Ehhh, svarade Oliver...., 6xL!? Fortsatte han och skrattade...
Haha, ja det är ju just precis vad det blir om man räknar 7x9 opp och ner.
Han är smart!


Men då vi kom till 6:ans tabell, ja då gick det bara inte att sitta upp längre......

Efter förhöret var det dax för att skriva ner svaren.
Det var lääänge sedan jag satt sådär, men jag minns det som om det var igår, då jag såg honom sitta där och räkna på fingrarna och skriva, sudda och sucka....
Jag sa något om en miniräknare, men då spännde syster ögonen i mig...haha!

Inga kommentarer: