torsdag 1 maj 2008

1:a Maj-firande med Johanna-Tjoffsan och Robin-Tjorven!

Idag har jag och Johanna-Tjoffsan varit på Blomsterlandet Växer och köpt en ny köttätande växt.
Sedan hämtade vi upp Robin-Tjorven och åkte in till stan en runda för en fika på Café Dream.
Sedan blev det shopping på Åhléns. Jag köpte ett par röd-och-vitrutiga hipsters och pärlkristaller till naglarna. Sedan gick vi till Larmtorget för att se på gästtalaren Roger Nordin från Rix morgonzoo, men han syntes inte till då vi var där, så vi gick vidare till Baronen. Där blev det mera shopping för Johanna, men jag köpte bara mjölk och ett paket glass till fikat ikväll, då min söta vän J kommer och hälsar på.

Nu sitter man här med Lillebror i knät och väntar på att Peter ska komma hem och mata mig.
Men det verkar som att jag blir utan mat. Han har fiskat in sig i ett träd. Han och Lenny är ute och fiskar, men det verkar inte gå så bra eftersom de sätter drag i träden och fibblar bort fisk.
Tur det för annars riskerar man väl att det blir fisk till middag. Hua!
Och då blir jag tvungen att ringa till mamma igen och skvallra!
Min mamma säjer att jag visst inte behöver äta fisk, så det så!

1 kommentar:

Anonym sa...

det vankas fisk hos fröken lund, peter har visst fått napp, själv vet jag inte om min man lyckats trassla ut sig ur spöet som han lånat av peter, annars får ni tillbaka det med en fiskare i, det går bra va? vi spekulerade ifall du tagit med dig peters tredje spö till larmtorget för att stå och kasta i fontänen under första maj firandet?