torsdag 29 maj 2008

Akiz=Lotta!



Jag har identifierat mig med Lotta!
Hon är exakt som jag!!!!! Destruktiv.
Uttryck jag gillar:
*Kollijox
* Det är bättre än hos Nymans
*Ingen mat får man och inga kläder, bara en tröja som killar och sticks
* Fy farao
* Dom har tagit min bamse
* iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii *stampar med foten*
* Titta, där ligger det en gran och jag behöver den
* Det är en ursel födelsedag

Astrid Lindgren är min stora idol och favorittant.
Hon har skapat så många bra sagofigurer och så många bra uttryck.
Utan Astrid skulle jag inte ha något ordförråd.
Vi har namngett vår säng efter "Ronja Rövardotter", Mattisborgen och Birkborkas, springan kallar vi för helveteskapet.
Katten som spökar hos Joson har vi döpt till Tjoffsan, efter råttan i "Nils Karlssons pyssling".
Allt som är trasigt är kollijox efter "Lotta på Bråkmakargatan".

Är någon ett matvrak eller knubbig så kallar jag dem för Tjorven efter "Vi på Saltkråkan".
Pilutta dig efter "Madicken"
"Karlsson på taket" har en attityd jag gillar, kaxig och självisk.
Jag säjer om mig själv att jag är en genomklok och lagom tjock dam i mina bäsa år.
Pippi brukar säja:
-Så brukar jag göra och det brukar bli så bra så.
När Peter är dum kan jag säja:
-Måtte vildvittrorna ta dig.
Ja, och så där håller vi på hemma hos oss Sjöström/Lund.
Utan Astrid vet jag inte vad vi hade gjort!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÄLSKAR MED

Mella sa...

Men gumman, det heter ju helvetesgapet. Trodde jag du hade lärt dig nu ;)

Anonym sa...

nej nej nej, så brukar jag säja och det brukar bli så bra så! :)